Jak wykorzystać potencjał serwisu rekrutacyjnego do znalezienia pracy?

shutterstock_116353054 (Kopiowanie)

Wertowanie ogłoszeń, pisanie CV, rozsyłanie dokumentów aplikacyjnych do firm. Coraz częściej proces rekrutacyjny wygląda wręcz odwrotnie. To pracownik czeka na ofertę od pracodawcy. Co zrobić, aby rekruter sam „pukał” do naszych drzwi? 

Na zmieniającym się rynku pracy, for sale gdzie pracodawcy coraz chętniej wykorzystują metody bezpośredniego dotarcia do kandydatów, tzw. direct search, warto odpowiednio zaprezentować siebie w serwisach rekrutacyjnych. Obecnie największym z takich serwisów jest GoldenLine.pl, na którym swoje konta posiada już blisko 2 mln użytkowników. Pracodawcy mają więc w czym wybierać. Eksperci z GoldenLine podpowiadają jak stworzyć idealny profil kandydata, jak wykorzystywać funkcjonalności serwisu, o czym warto pamiętać i na co zwrócić uwagę, aby zainteresować rekruterów i otrzymywać ciekawe oferty pracy.

Profil uzupełnij w 100%

Uzupełniając w całości profil w serwisie, będziemy w stanie zaprezentować swoją osobę. Rekruter odwiedzający konto, szybko znajdzie wszystkie istotne dla niego informacje, a jednocześnie będzie wiadomo, że niczego nie ukrywamy. Pamiętajmy też, żeby podawać jedynie szczegóły zgodne z prawdą, gdyż na dalszych etapach rekrutacji najprawdopodobniej trzeba będzie je potwierdzić.

Postaw na profesjonalną fotografię

Istotnym elementem profilu jest zdjęcie. Zamieszczając fotografię nie tylko stajemy się bardziej wiarygodni, ale też mamy szansę na podkreślenie swojego profesjonalizmu. Warto zadbać, aby – podobnie jak w tradycyjnym CV – zdjęcie spełniało określone wymagania. Przede wszystkim zamieszczona grafika powinna mieć wysoką rozdzielczość, być wyraźna i najlepiej wykonana na jasnym tle. Dobrze, gdy zdjęcie przedstawia twarz i fragment sylwetki i gdy jesteśmy na nim pogodni i uśmiechnięci. Fotografia nie musi być bardzo oficjalna, ale warto aby była dostosowana do wykonywanego zawodu.

Daj się znaleźć poprzez słowa kluczowe

Uzupełniając konto warto w kilku zdaniach zaprezentować swoje doświadczenie zawodowe i posiadane kompetencje. Rubryki „profil zawodowy” i „podsumowanie zawodowe” to bez wątpienia jedne z najważniejszych elementów posiadanego profilu. Obie pozycje wyświetlają się najczęściej w górnej części wirtualnego CV, obok naszego imienia i nazwiska. Dzięki takiemu umiejscowieniu rekruter jest w stanie bez konieczności przeglądania całego profilu ustalić czym się zajmujemy. Dodatkowo, wpisując określone wyrażenia prezentujące nasze umiejętności zawodowe pamiętajmy, że są to swego rodzaju słowa kluczowe, za pomocą których rekruter jest w stanie wyszukać nas w Wyszukiwarce Kandydatów GoldenLine. Postarajmy się, aby opis kompetencji był maksymalnie szczegółowy. Dla przykładu: jeśli zajmowaliśmy się obsługą klienta wskażmy, jakiego rodzaju był to klient (biznesowy, obcojęzyczny, itp.), a będąc przedstawicielem handlowym koniecznie dopiszmy reprezentowaną branżę. Może okazać się to naszą przewagą wśród innych kandydatów.

Szczegółowo opisz zakres obowiązków

Pamiętajmy, że pracodawca szuka u kandydatów konkretnych umiejętności i osiągnieć zawodowych, które je potwierdzają. Zrezygnujmy z wpisywania wszystkich obowiązków skupiając się na tych, które są szczególnie pożądane na danym stanowisku i które podnoszą nasza wartość jako pracownika. Pochwalmy się osiągnięciami używając konkretnych wartości np. że zwiększyliśmy sprzedaż o tyle % lub pozyskaliśmy tylu klientów w ciągu jakiegoś okresu. Pamiętajmy jednak, aby przy tym nie zdradzać informacji poufnych, takich jak np. konkretne wartości finansowe.

Zbuduj wiarygodność zbierając referencje

Nawet najlepsze CV nie zrobi na rekruterze takiego wrażenia, jak referencje od współpracowników czy byłych przełożonych. Pozytywna opinia o naszej osobie, wyrażona przez innych, podpisaną z imienia i nazwiska, zwiększa naszą wiarygodność. Zmieniając miejsce pracy zadbaj o rekomendacje od pracodawcy. Jeśli chcemy otrzymywać opinie na swój temat, zacznijmy pisać je dla innych. Zgodnie z regułą wzajemności istnieje duże prawdopodobieństwo, że taka osoba będzie chciała się odwdzięczyć. Jeśli mamy możliwość postarajmy się, aby otrzymywane rekomendacje dotyczyły bardziej posiadanych kwalifikacji niż cech charakteru. Pamiętajmy też, że preparowane informacje pisane przez przyjaciół czy znajomych, z którymi nie współpracowaliśmy, są dosyć łatwe do weryfikacji.

Nawiąż kontakty i zbuduj wizerunek eksperta

Jedną z możliwości serwisów rekrutacyjnych jest budowanie sieci kontaktów. Dzięki możliwości dodania do grona kontaktów osób, które poznaliśmy w trakcie imprez branżowych, takich jak targi czy konferencje, możemy pochwalić się znajomością z liderami lub autorytetami z danej branży. Dołączając do grup tematycznych i firmowych jesteśmy też w stanie uzyskać praktyczne informacje nt. danej branży, poznać pracowników i szefów konkretnych firm oraz wymienić doświadczenia. Podejmując tego rodzaju aktywność możemy zaprezentować się jako eksperci, wykreować swój wizerunek i szybciej zostać zauważonym przez pracodawcę.

Pokaż, że Ci zależy

Osoba aktualnie poszukująca pracy jest w stanie poinformować o tym potencjalnego pracodawcę. Dzięki np. opcji „szukam pracy”, która jest widoczna dla wszystkich rekruterów poszukujących pracowników, z wyłączeniem obecnego pracodawcy, możemy zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie. To właśnie z osobami, które wykazują, że są aktywne na rynku pracy, HR-owcy kontaktują się w pierwszej kolejności. Jeśli interesuje nas praca także za granicami naszego kraju, warto włączyć opcję „otwarty na relokację”. Wówczas możemy otrzymywać oferty pracy z całego świata. Osoby, którym zależy na zatrudnieniu w konkretnej firmie, mogą odszukać profil tego pracodawcy w serwisie i kliknąć w zakładkę „Chcę tu pracować”.

Praktycy.com

Wróć do listy porad
ABB_logo ATOS budimex_rgb logo Corning_301Blue_BoxLockup_WhiteLogo_Solid_6in logo-fp GFT_Gobo_slide_Logo_rz_RGB grasz-logo-cmyk Mondelez International Logo GM logo-6 Lonely logo skanska_logo logo stock NA STRONE(01) logo Tesco11 UBS_semibold_RGB_obszar Unilever.svg k-csr-masters-1200x428 ABB_logo ATOS budimex_rgb logo Corning_301Blue_BoxLockup_WhiteLogo_Solid_6in logo-fp GFT_Gobo_slide_Logo_rz_RGB grasz-logo-cmyk Mondelez International Logo GM logo-6 Lonely logo skanska_logo logo stock NA STRONE(01) logo Tesco11 UBS_semibold_RGB_obszar Unilever.svg k-csr-masters-1200x428
KarieraPlus © 2017 Wdrożenie